Prečo elektrobicykel?

Elektrobicykle sú v západných krajinách celkom bežná záležitosť. U nás, kde sa ľudia radšej odvezú autom a bicykel majú len pre to, aby mali nejaký ten pohyb neuznávajú týchto skvelých pomocníkov. Navyše to nie je lacná záležitosť, ale časom sa to stane všedným pomocníkom, ktorého si bude môcť dovoliť aj bežná stredná trieda.

eletrokolo.jpg

E-bicykel je skvelý Pomocník pri šlapaní. Odviezť sa na ňom, či už po meste alebo ísť niekam na ďaleký výlet je pre mnohých skvelým zážitkom, ktorý sa ťažko s niečím porovnáva. Je veľa ľudí, ktorí si myslia, že ide o taký skúter, kedy stlačia nejaké tlačidlo a stroj sa rozbehne. No to vôbec nie je pravda. Ak chcete aby vám motorček pomáhal, musíte šliapať do pedálov, ako na normálnom bicykli. Veľkou nevýhodou verzie s motorčekom je vyššia hmotnosť. Takýto bicykel môže bežne vážiť nad dvadsať kilogramov.

ebike.jpg
 
Pokiaľ ste o tomto nevedeli a mysleli ste si, že naozaj ide o moped, tak si teraz musíte hovoriť, že načo je takýto bicykel vlastne dobrý, keď na ňom musí človek aj tak zaberať do pedálov.
E-bicykel je pomocníkom práve vtedy, keď ide cyklista do náročného koca a už nevládze. Zapne elektromotor a ide ľahšie, až kopec zvládne. To isté platí aj pri nepríjemnom protivetre. Hravo si tak s ním poradíte. Počas pedálovania si môžete zapnúť rôzne módy. E-bicykel je aj vybavený špeciálnou obrazovkou ktorá zobrazuje informácie o aktuálnej rýchlosti, zostávajúcej kapacity batérie alebo predpokladanom dojazde.
 
Tento elektronický boom podporil aj Európsky parlament. Nakúpili až dvadsaťpäť modelov a zákazku získala Pražská firma. Bicykle budú v bielej farbe s európskym logom. Odpruženými vidlicami a kotúčovými brzdami. Podľa európskej normy, môže bike podporiť jazdca až do rýchlosti dvadsaťpäť kilometrov za hodinu. Cyklista nepotrebuje žiadne špeciálne povolenia na užívanie elektrobiku. Zákonom sa rovná klasickému.